Projekty
Poznaj svoje peniaze
- zapojení - študenti kvarty A, kvarty B a septimy A, septimy B
- projekt sa realizuje formou krúžku – Manažment osobných financií
Cieľom projektu je:
· Pomôcť mladým ľuďom naučiť sa manažovať svoje financie.
· Rozvíjať životné zručnosti mladých ľudí potrebné pre orientovanie sa vo svete financií.
V rámci projektu bol vytvorený moderný vzdelávací e-learningový program pre študentov stredných škôl s rovnakým názvom, ako je názov projektu - Poznaj svoje peniaze. Program je výsledkom tvorivej spolupráce realizačného tímu projektu a prakticky dokumentuje úspešnú spoluprácu predstaviteľov občianskeho, podnikateľského a štátneho sektora na vytvorení a realizácii multimediálneho vzdelávacieho programu.1. Človek a peniaze
1.1. Peniaze, ich vlastnosti a funkcie
1.2. Naše potreby, túžby a ciele
1.3. Trvalé životné hodnoty
1.4. Bohatstvo a chudoba
2. Naše príjmy a výdavky
2.1. Rozhodovanie ako prejav slobody
2.2. Finančné a nefinančné rozhodnutia
2.3. Informačné zdroje
2.4. Kam peniaze odchádzajú
2.5. Osobné údaje a ich ochrana
3. Manažment osobných a rodinných financií
3.1. Príjmy a potreby – osobné a spoločné
3.2. Osobný rozpočet
3.3. Výdavky pod kontrolou
3.4. Všetci sme spotrebitelia
3.5. Odkazy múdrejších a skúsenejších
4. Načo sú nám banky
4.1. Banková sústava, úlohy centrálnych bánk
4.2. Funkcie a operácie komerčných bánk
4.3. Sporenie v banke – celoživotný proces
4.4. Ostatné bankové služby
4.5. Ako komunikujeme s bankou
5. Ako si rozumne požičiavať
5.1. Ako si plánovať finančnú budúcnosť
5.2. Čo ponúka úverový trh
5.3. Ako porovnávať a vyberať
5.4. Môžeme ovplyvniť cenu úveru?
5.5. Ak to s úvermi preženiemeManažment osobných financií
6. Životné istoty a riziká
6.1. Pocit bezpečia – životná potreba
6.2. Ako vnímame bezpečie
6.3. Ohrozenie, pocit neistoty, riziko
6.4. Keď vlastné sily nestačia
6.5. Poistenie ako prejav solidarity
6.6. Charakteristika poistenia
6.7. Význam poisťovníctva
7. Ako sa stať investorom
7.1. Sporenie ako základ budúcich investícií
7.2. Kedy sú vynaložené peniaze naozaj investíciou
7.3. Finančný trh
7.4. S čím sa obchoduje na kapitálovom trhu
7.5. Ostatné investičné príležitosti
Okrem prostriedkov e-learningu sú pri vyučovaní využívané aktivizujúce metódy, napr. diskusné skupiny, ekonomické hry a simulácie, hranie rolí, kooperatívne vyučovanie a ďalšie.
Myslím ekonomicky
- zapojení - študenti septimy A, septimy B a oktávy A, oktávy B
- projekt sa realizuje formou krúžku – Myslím ekonomicky
Myslím ekonomicky je vzdelávací program ekonomického zamerania, ktorému dominuje diskusia ako metóda učenia. Funguje od roku 2007 a v kontexte prebiehajúcej reformy školstva projekt ponúka odskúšaný a kompletný balík metodických materiálov na to, aby mohol byť na školách zaradený do školského vzdelávacieho programu (ako ekonomický predmet). Študenti si prostredníctvom diskusií, diskusných hier, analýz a interpretácie textov prakticky znázorňujú a vzájomne vysvetľujú základné ekonomické pojmy a princípy.
Ciele
Primárnym cieľom je podpora samostatného a kritického myslenia žiakov. Sekundárnym cieľom projektu je zmena tradičnej role učiteľa a všeobecne zavádzanie a prehlbovanie demokratických princípov do vzdelávania. Z pedagogického hľadiska je projekt postavený na metódach zážitkového učenia.
Moderné vzdelávanie – Digitálne vzdelávanie všeobecno-vzdelávacích predmetov
Digitalizácia regionálneho školstva
- uvedené projekty sa realizujú na všetkých vyučovacích hodinách OBN formou inovatívneho digitálneho vzdelávania s využitím interaktívnych tabúľ a tabletov